Natural Pharmaceuticals

Choroba Alzheimera i demencja

Omega-3 w zwalczaniu demencji

Omega-3, choroba Alzheimera i demencja.

Omega-3 oddziaływuje korzystnie przy zapobieganiu chorobie Alzheimera (demencji). Spożywanie omega-3 może wyostrzyć umysł i poprawić formę. Nowe badania wykazują, że ma omega-3 ma duże znaczenie nie tylko dla osób narażonych na choroby układu krążenia. Kwasy omega-3 odgrywają też centralną rolę w zapobieganiu chorobie Alzheimera (demencji).

Obiecujące wyniki badań

Olej rybny i omega-3 mogą zapobiegać rozwojowi choroby Alzheimera/demencji. Demencja często bywa definiowana jako trwałe upośledzenie funkcji kognitywnych, między innymi pamięci, takim stopniu, że ma to negatywny wpływ na życie codzienne. Przykładowe funkcje kognitywne inne niż pamięć to: język, liczenie, argumentowanie, uwaga, inicjatywa, planowanie, przeprowadzanie i kończenie złożonej czynności.

Pamięć i demencja.

Pamięć dotycząca znaczeń (semantyczną) dzieli się na pamięć roboczą (używaną do natychmiastowego przetwarzania informacji) i pamięć długotrwałą. Między pamięcią roboczą i pamięcią długotrwałą zachodzi stała wymiana. Cierpiący na chorobę Alzheimera mają problemy z przekazywaniem informacji z pamięci roboczej do długotrwałej.

Co sprawia, że omega-3 zapobiega chorobie Alzheimera?

Przyczyna tego, że rybny olej naprawdę pomaga, tkwi w tym, że zawiera on długołańcuchowe nienasycone kwasy tłuszczowe typu omega-3 - EPA i DHA. Należą one do niezwykle ważnych elementów w naszym organizmie i są bardzo istotne dla funkcjonowania i rozwoju mózgu. Poza tym odgrywają ważną rolę w rozwoju wzroku i systemu nerwowego.

Badania przeprowadzone przez grupę badaczy z Université Victor w Bordeaux we Francji wykazują, że chorobie Alzheimera można zapobiegać poprzez spożywanie kwasów tłuszczowych omega-3 pochodzących z ryb. Wyniki badań pokazują, że rybi tłuszcz hamuje wapnienie i chroni komórki mózgowe.

1700 osób w wieku od 68 lat wzwyż było poddane obserwacji przez okres 7 lat, przy czym rejestrowano ich nawyki żywieniowe. Ci, którzy mieli na stole tłuszcz z ryb częściej niż raz w tygodniu, zmniejszyli o 34% ryzyko rozwoju demencji i o 31% ryzyko rozwoju choroby Alzheimera. Naukowcy mówią wprost: "Na podstawie tych studiów można wysnuć wniosek o istnieniu kolejnego dobrego powodu, żeby regularnie jeść ryby". Ewentualnie żeby codziennie spożywać suplement diety w postaci kapsułek omega-3.

Kwasy tłuszczowe omega-3 to najważniejsze elementy dla rozwoju mózgu. Przyjmowanie suplementów diety w postaci oleju z ryb omega-3 może wyostrzyć umysł i poprawić formę. Nienasycony tłuszcz z ryb, omega-3, rozrzedza krew, co m.in. ułatwia transport tlenu do mózgu. Kwas tłuszczowy zapobiega tworzeniu się zakrzepów, wspomaga produkcję fosfolipidów oraz utrzymuje zdrowe membrany w komórkach nerwowych.

Powszechnie wiadomo, że zdrowie naszego ciała zależy od tego, czy spożywamy odpowiednią ilość witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. Jak najbardziej dotyczy to też oleju z ryb i omega-3. Codziennie spożywamy niepełnowartościowe pożywienie, w dużym stopniu składające się z półproduktów i gotowych produktów. Niewielu dorosłych i dzieci spożywa w jedzeniu odpowiednie ilości omega-3, ponieważ wymagałoby to jedzenia 3-4 razy w tygodniu potraw z tłustych ryb. Poza suplementami diety zawierającymi omega-3, dobrymi źródłami tych kwasów są też łosoś, pstrąg, śledź i makrela.

"Istnieje wiele czynników ryzyka choroby, a zmiana jednego z tych czynników ryzyka może wywierać korzystny wpływ lub nie wywierać go.”